Het eerste wat potentiele klanten zien is een logo. Het draagt bij aan het imago van uw bedrijf en is minstens net zo belangrijk als een bedrijfsnaam. Een logo maakt uw bedrijf namelijk herkenbaar, want als u het goed doet zal men het logo onthouden. Denk er maar eens over na. Bij het woord ‘’McDonalds’’ zal iedereen meteen denken aan de bekende gouden ‘M’, bij Apple aan de kenmerkende ‘appel’ en bij Twitter schiet het blauwe vogeltje direct te binnen.
Eerste indruk
De eerste indruk van een logo is cruciaal. Ziet het logo er professioneel uit? Dan zal de klant een hogere verwachting hebben van het bedrijf en daardoor eerder een dienst of product bij u afnemen. Een huisstijl is een relatief kleine investering maar u gaat er veel resultaat mee gaat boeken. Desondanks kijken veel bedrijven hier niet naar om waardoor ze ongemerkt veel omzet mislopen.
Net als een logo is een huisstijl ook één van de belangrijkste onderdelen van de identiteit van het bedrijf. Het zorgt ervoor dat u uzelf onderscheid van andere bedrijven en net als een logo zorgt een huisstijl voor extra herkenbaarheid. Het logo kan u terug laten komen in de huisstijl waardoor het geheel nog net een beetje extra opvalt.
Wat valt er onder een huisstijl?
Onder een huisstijl vallen veel bedrukte en geprinte producten. Waaronder bijvoorbeeld flyers, facturen, enveloppen, briefpapieren, presentatiemappen en visitekaartjes.
Kleuren
Kleuren spelen in een huisstijl en/of logo ook een grote rol, elke kleur straalt namelijk iets uit. Zo wordt geel bijvoorbeeld geassocieerd met de zon, leven, en licht. Groen met veiligheid, blauw met kalmerend en koel en rood met liefde en passie. Het is daarom van belang om kleuren te gebruiken die te maken hebben met jouw dienst of product
Hogere betrouwbaarheid
Mensen gaan graag in zee met een betrouwbare organisatie. Wanneer uw huisstijl er netjes en verzorgd uitziet zal een klant zich er prettig bij voelen en graag zaken met u doen. Zorg er dus voor dat u de huisstijl goed op orde hebt.