Conversies genereren, dát is het doel van ieder bedrijf. Of het nu gaat om de aankoop van een bepaald product, contact opnemen voor een offerte of een aanmelding voor de nieuwsbrief. Uw doelgroep moet een bepaalde actie uitvoeren. Dit is precies waar landingspagina’s u bij kunnen helpen. Op deze pagina’s kan een websitebezoeker namelijk maar één bepaalde handeling uitvoeren en die handeling is het doel van de landingspagina.
Een bezoeker kan vanuit verschillende kanalen terechtkomen op de landingspagina. Via een nieuwsbrief, advertenties in Google, social media of zelfs vanuit de website zelf. Wanneer diegene op de link naar de landingspagina klikt, is er al genoeg interesse gewekt om überhaupt deze handeling uit te voeren. De pagina waarop de bezoeker uitkomt, moet het daarom gemakkelijk maken om de laatste actie, zoals de aankopen van een product, uit te voeren. Dit is dan ook hetgeen waar de pagina om draait. Houd de pagina dan ook zo overzichtelijk mogelijk en haal overbodige elementen eruit.
Don’ts
Op de landingspagina is het allereerst belangrijk om geen klikbaar logo te hebben, waardoor de bezoeker terug kan navigeren naar de homepage. Hetzelfde geldt voor een menu. Dit voorkomt dat bezoekers verder gaan klikken door de website en niet meer bij de juiste pagina uitkomen.
Do’s
Daarentegen is het wél belangrijk dat de pagina het duidelijk maakt waarom een bezoeker een bepaalde handeling zou moeten uitvoeren. Zo kunt u de voordelen van uw product op een rijtje zetten of recensies van andere klanten tonen. Zorg er tevens voor dat de call-to-action duidelijk weergegeven wordt op de pagina.
Het mooie van landingspagina’s is ook dat u er veel kunt maken, voor verschillende doeleinden, producten, etc. Door de resultaten van de landingspagina goed te meten via Google Analytics, kunt u deze optimaliseren en uw conversies genereren.
Kunt u hulp gebruiken bij het maken van goede landingspagina’s? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en ontdek de mogelijkheden bij Evalco.