Plein 31

137% meer kaarten online verkocht door slimme social marketing

Gezelligheid is wat een feest maakt of kraakt

Een goed feest organiseren valt niet mee, je moet met velen aspecten rekening houden. Van boekingen tot beveiliging je moet echt overal rekening mee houden en dan is het nog niet eens begonnen. Plein 31 heeft Evalco gevraagd om het marketing stukje over te nemen met een enorm goed resultaat namelijk 137% meer online kaart verkoop dan het jaar ervoor.  Ondanks “de tent” voor deze editie een stukje groter was dan afgelope editie was het toch gelukt om zowel de passe-partouts als de Zaterdag vooraf uit te verkopen!

De vraag van Plein 31

Petter van Plein 31 vroeg ons om mee te helpen met het organiseren en optimaliseren van de kaartverkoop zowel het verzinnen als het uitvoeren van de online campanges. We zijn samen gaan sparren om te kijken wat het doel dit jaar was wat erop neer kwam dat iedereen zich gewoon als een “koning” moest voelen. Zelfs dat is gelukt 😉 

Aanpak en Strategie

Evalco heeft samen met Plein 31 de kaartverkoop opgezet hier hebben we gebruik gemaakt van ik ben aanwezig met een koppeling naar de website van plein 31. De “tent” was groter dus konden we extra veel passe-partouts beschikbaar maken. 

Na het plan zijn we de website gaan ontwikkelen en op socialmedia en e-mail campange bekent gemaakt dat de nieuwe editie er weer aan komt. 

Tijdens het event zelf hebben we ondersteuning tijdens het scannen geboden en hebben we een korte recap gemaakt.

Previous slide
Next slide

Resultaat

Samen ondernemen zo voelde de samenwerking tussen Evalco en Plein 31 voor ons. Doordat we de vrijheid kregen zijn konden we met leuke campange ideeën komen die we voorgelegde en vrijwel meteen werd goedgekeurd. Het was een erg fijne samenwerking die resulteerde in een extra online omzet van 148% en een extra kaartverkoop van 137%

Waar kunnen we je mee helpen?