Moet u als bedrijf Twitter gebruiken?

 

Is het versturen van tweets de moeite waard als ondernemer?

In onze eerdere blogs heeft u misschien al gelezen dat het gebruik van sociale media als bedrijf een sterke aanrader is, zelfs als u doelgroep er weinig mee lijkt te hebben. U vraagt zich nu misschien af, hoe zit het dan met Twitter gebruiken? Is dat ook aan te raden? In deze blog zullen we hier dieper op ingaan.

Naast Facebook en Instagram is Twitter ook een bekend platform. Er is iedere week wel een zogeheten ‘’tweet’’ die veel bij mensen losmaakt. Toch zult u waarschijnlijk meer mensen kennen die werken met Facebook of Instagram dan dat ze actief zijn op Twitter. Dit komt ten eerste omdat Twitter nou eenmaal een stuk minder gebruikt wordt. Dit blijkt namelijk uit een onderzoek van Newcom:

 

Zoals u ziet is het aantal Twitter gebruikers niet heel hoog en dit zal waarschijnlijk alleen nog maar afnemen. Daarnaast wordt het platform tegenwoordig voornamelijk gebruikt voor discussies en is de kans dat u er potentiele klanten vindt redelijk klein. Waar op Facebook nog aandacht is voor creatieve advertenties, heeft men op Twitter meer oog voor meningen en wat bekende mensen te zeggen hebben.  Het is hierdoor als bedrijf zeker niet noodzakelijk om een account aan te maken.

Rendement laag

Het aanmaken van een account is op zich geen probleem, aangezien het gratis is en niet veel tijd kost. Het actief bijhouden zullen we in sommige gevallen echter afraden. Met name voor bedrijven die het moeten hebben van lokale klanten. Het regelmatig plaatsen van Tweets zou dan redelijk wat tijd kosten en weinig tot niets opleveren. Een laag rendement dus.

Affiniteit

Er zijn echter situaties waarin wij het wel aanraden. Bijvoorbeeld als u regelmatig interessante nieuwtjes deelt of gratis tips weggeeft. U wilt waarschijnlijk dat zoveel mogelijk mensen het lezen en door het te delen via Twitter vergroot het bereik. Ook zou het kunnen dat u affiniteit met het platform heeft. Er zijn mensen die zichzelf perfect kunnen uiten door middel van Tweets en dit misschien weten te combineren met hun onderneming. In dat geval kan het geen kwaad om als ondernemer wat te experimenteren met Twitter.

Wat is jouw case?

We vinden het leuk om samen met jou te sparren over de manier waarop wij jouw bedrijf of organisatie vooruit kunnen helpen.

Vraag daarom gerust om vrijblijvend advies.
 

Let’s connect

Volg ons via sociale media. Of stuur gewoon een mail.

Facebook

Instagram

YouTube

Contact

© 2015 - 2018