3 Dingen die nog belangrijker zijn dan een hip design

Veel ondernemers die een website laten maken willen een hip design een onwijs mooie site dus die er gelikt uitziet. Ze hechten daarom veel waarde aan het design, wat natuurlijk heel begrijpelijk is. Een site die mooi is trekt namelijk meer klanten aan dan eentje die er minder goed uitziet.

Een hip design kan dus zeker in je voordeel werken. Toch zijn er enkele dingen die misschien nog wel belangrijker zijn. Wij geven 3 voorbeelden.

Duidelijkheid zegt meer dan een hip design

Als een bezoeker op een website terechtkomt dan wil deze direct weten met wie die te maken heeft. Is het een bedrijf? Een organisatie? Of misschien wel een webshop? Alhoewel een groot deel van de mensen dit van al tevoren weet zijn er ook bezoekers die niet nog weten wat het doel van de site is.

Als een site echter niet duidelijk is dan weten bezoekers simpelweg niet waar ze aan toe zijn, met als gevolg dat ze deze al snel weer verlaten.

Een voorbeeld hiervan is de site van een schildersbedrijf waar nergens duidelijke informatie staat over de diensten die geleverd worden. Zelfs al had je een hip design, dan nog zou een onduidelijke site veel klanten wegjagen.

Marketing

Misschien wel het meest belangrijke van een business is de marketing.
Het is belangrijk dat je eerst het doel van de site voor ogen hebt en daarna aan de website gaat werken.

Een site die converteerd

Veel sites maken tegenwoordig gebruik van een online afsprakensysteem of contactformulier. Dit soort dingen zijn erg handig, maar ze moeten wel naar behoren werken om zoveel mogelijk conversie uit je website te halen. Het komt soms echter voor dat men een contactformulier invult maar er geen email verzonden wordt. Of dat het niet mogelijk is om producten te bestellen in de webshop. Het spreekt voor zich dat klanten die soort fouten niet kunnen waarderen. De kans is daarom ook groot dat men in zulke gevallen al snel bij de concurrent terecht komt.

Een actuele site

Naast het feit dat alles technisch gezien goed moet werken, is het ook belangrijk dat de teksten in orde zijn. Naast het feit dat er geen spellingsfouten in mogen zitten is het belangrijk dat de informatie actueel is.

Als er bijvoorbeeld staat ‘’wij zijn begonnen in november 2011 en leveren al 5 jaar groenten en fruit’’ terwijl het bedrijf intussen al ruim 7 jaar bestaat dan is dat natuurlijk erg slordig. Probeer dit soort dingen daarom ook te voorkomen.

Waar kunnen we je mee helpen?

Plan een kennismaking

Binnen 1 minuut geregeld

Maak je al gebruik van Google Ads?


Maandelijks marketing budget beschikbaar


100% vrijblijvend!